Avui divendres 9 de maig ens ha visitat en Josep Lluís de Gabriel, director de l’empresa Bitlonia de Mataró, una empresa jove que és dedica a la publicitat i el marketing a internet i que ha assolit un creixement força important amb mola pocs anys. En Josep LLuís ens ha parlat dels canvis que s’estan produïnt a Internet (web2.0) Aixa com del marketing 2.0.
El marketing 2.0
El marketing 2.0 és un concepte nou de marketing que es basa amb la interactivitat amb l’usuari. De la mateixa manera que la web2.0 ens dóna a entendre que l’usuari és qui té el poder a l’hora d’utilitzar Internet, el marketing 2.0 centra la campanya en l’usuari. Aquest marketing es basa en un contingut al que els usuaris accediexen i un entorn on conviuen, i tant el contingut com l’entorn han de ser interactius.
Alguns dels continguts utilitzats per aquest tipus de marketing són fòrmus, enquestes i la personalització de les webs tenint en compte l’usuari.
La organització d’aquests continguts es basa en tres estils: el card sorting, el focus group i l’eye tracking.
Aquest últim m’ha cridat força l’atenció. Es tracta d’un sistema en el qual s’estudien les zones on els usuaris centren la vista de la pantalla, de maera que els anuncis es col·loquen en aquelles zones per captar més l’atenció. En algunes webs on es coneix aquesta tècnica es paga més per tenir l’anunci en aquella zona.
Abans les campanyes de marketing li deien a l’usuari el que havia de comprar mentre que el marketing 2.0 crea un contingut al qual accedeixen els usuaris que hi interactuen i llavors decideixen comprarlo.
L’exemple de marketing 2.0 que m’ha semblat més rellevant ha estat el de real estate 3.0, una agència que treballa per internet i que es dedica a penjar fotos de cases reals que no estan en venta. L’usuari interessat en comprar-les negocia amb l’agència, que, un cop arribat un acord, visita al propietari de la casa i li fa l’oferta.
El marketing 2.0, doncs, no només pensa per l’usuari sinó que també pensa amb ell i considerar l’evolució de les accions dirigida pels usuaris i per l’entorn.
Publicitat a internet
La segona part de la xerrada estava enfocada a la publicitat a internet.
L’audiència es desplaça dels mitjans convencionals a internet. És una realitat que cada dia que passa es fa més evident. És per aquest motiu, també, que les empreses volen tenir els seus anuncis a internet i acaparar així el màxim d’audiència possible.
Els cercadors
L’ultima part de la xerrada, en Josep Lluís de Gabriel ens va explicar el funcionament dels cercadors.
Per les empreses és importantíssim tenir un bon posicionament als cercadors, ja que els usuaris són el primer lloc on els usuaris van a buscar a internet. Si no és té una bona posició als cercadors és mola difícil tenit èxit.
Hi ha dos tipus de posicionament als cercadors, el natural “SEO” i el patrocinat “SEM”.
El SEO és gratuït però aporta resultats a llarg terimini. Tot i així dóna mola nom a la marca. Per aconseguir un bon posicionament natural hi actuen els factors interns ( els elements de visibilitat que favoreixen un bon posicionament quan els robots dels buscadors exploren les webs) i els externs (la popularitat, s’en aconsegueix força a partir d’enllaços externs).
El SEM, en canvi, és de pagament i s’obbté per subhasta segons la qualitat dels enllaços. A diferència del SEO permet obtenir resultats des del primer dia, no té límit de paraules i permet canviarles amb rapidesa.
Quina és la vostra assignatura de 2B del GMA preferida?
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada