Quina és la vostra assignatura de 2B del GMA preferida?

dilluns, 10 de març del 2008

Eleccions 2008 des d'internet

Hola de nou. En aquest post faré un resum d’allò que es va tractar i comentar al segon debat de l’assignatura, el passat divendres 7 de Març.
El debat, es basava en comentar el paper d’internet en aquest darrera edició de les eleccions.

Primer de tot, cal dir que l’estructura d’una web és importantíssima, ja que allò que ens entra primer pels uls ens ha de cridar l’atenció. En aquest aspecte trobem una semblança molt gran amb els diaris, on la portada n’és molt important i es dedica gairebé el matiex temps en maquetar-la que en fer la resta del diari.

A partir d’aquí, doncs, la majoria dels partits polítics han optat per crear noves webs i dedicar-les exclusivament a la propaganda electoral. D’aquesta manera no cal retocar la web oficial del partit. Aquest fet també és deu a que el públic que visita regularment les webs dels partits no sol ser el mateix que ho fa en època electoral. L’únic partit que no ha creat una nova web per les eleccions ha estat ERC,que fa la campanya des de la web del partit, la resta si que han creat webs segreades per la campanya.

Les webs de les forces polítiques pretenen fomentar la participación dels visitants. En la majoria de webs trobem direccions de correu de polítics per enviar-hi sugerències. Els blocs també són una eina força explotada per les forces polítiques, ja que permeten la participació i la opinió de la gent ( El bloc de Miquel Iceta –secretari general del PSOE- s’ha convertit ja des de fa anys en un bloc polític de referencia). Aplicacins de la web2.0 també són usades en aquestes eleccions, com per exemple el flicker (PP,PSC i ERC comparteixen a la web un seguiment fotogràfic de la campanya), el facebook ( Mariano Rajoy té un compte en aquest lloc web de xarxes socials) i el secondlife (Gaspar Llamazares va fer una xerrada virtual amb diversos usuaris), entre d’altres.

Eines de TV i vídeo també han estat incorporades a partir de les eleccions del 2004. Un exemple clar són els Canals de TV incorporats a les webs del partit on es difonen meetings i algunes emissons en directe (PSCtv i ERCtv), o els canals de Youtube (CIUtv i IVtv). La web d’ERC també ofereix un servei de Podcàsting (és l’única web que l’incorpora).

A partir d’això vam extreure les següents conclusions:
- D’un suport, internet ha passat a ser una estratègia.
- Cal donar imatge a internet, ja que en cas contrari, pots donar una imatge d’antiguetat que et faci perdre vots.
- La població que usa internet sol ser activita i molt influent.
- Internet facilita el coneixement dels partits polítics, ja que proporcina un accés directe i interactiu a aquests.
- Durant i després del debat cara a cara (Zapatero-Rajoy) és va colapsar el servidor degut a la gran audiencia que hi va haver a internet.
- En un futur, internet s’acabarà imposant com a mitjà principal de la campanya electoral. Un fet interessant seria que internet tallés o almenys limités la programació electoral a les televisions, ja que a molta gent no li interessa.


Qui sap si d’aquí uns anys fins i tot podrem votar per internet.